hoppryttarnasliv

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Frågestund...

FRÅGESTUND!


nu ska ni alla läsare skriva någon fråga, ni får fråga vad ni vill!
bara ni frågar något!
komigen nu! :) 

/sofie


 

 
 
Ingen bild

Hanna

4 april 2011 21:37

Sofie, hur många ponnier har nu? Vad heter de? Vilken ålder har de? Skulle även vara intressant att läsa om era planer med er träning och tävling under året.

vilma och sofie petersson och gullberg

4 april 2011 21:41

Hej Hanna.
Jag har just nu 2 ponnyer.
Den mörkbruna heter; Gun's Firecracker och han är 15 år, men ska fylla 16..
Den ljusbruna skäcken heter; Natalie 49 och hon är 15 år.
Självklart då fixar vi det!
/Sofie

 
Ingen bild

Malin

5 april 2011 14:08

1.Är dom dina egna? Har hört att dom inte är det men man vet ju aldrig.
2.Vad är det högst du har hoppat?
3.Varför rider du bara den svarta nu?
4.Är inte den bruna lite het?
5.Är den svarta lätt att rida?
6.Är det viktigt att hästarna går på tyglen?
7.Vad är det första du kollar på hos en häst?
8.Vad är det viktigaste på en häst?
9.Om du skulle köpt en häst då vad skulle du ha köpt för nån och vad skulle priset legat på då?
10.Hur mycket kostade dina hästar?(om dom nu är dina)

Blev ganska många frågor men hoppas det är ok :)

vilma och sofie petersson och gullberg

5 april 2011 16:46

1. Dom är inte mina egna, Natalie har jag på helfoder, eller vad jag ska säga vi betalar allt utom försäkringen, för det gör hennes ägare, plus att jag har henne och rider henne till försäljning. Och Kicken är inte heller min egna, det är min tränares ponny, som jag ska rida och börja tävla och så!
2. Det högsta jag har hoppat totalt var med en liten C-ponny och då hoppade jag 115 cm. Det högsta jag har hoppat med kicken är 90 cm, dock har jag bara ridit han i en månad, men det går framåt. Natalie har jag hoppat ca 105 cm med.
3. Jag rider bara den mörkbruna* (kicken) för att Natalie är skadad.
4. Båda två är nästan lika heta, men mest Natalie.
5. Den mörkbruna* (kicken) är ingen nybörjar ponny, alltså är han inte lätt att rida, men jag tycker att han är ganska lätt i alla fall på marken, i hoppningen är han svår för han kräver väldigt mycket av sin ryttare..
6. Viktigt och viktigt, men om man ska tävla dressyr så är det bra om hästarna går på tyglen. Hästar arbetar mer när dom går på tyglen, varför gör dom det?
-jo för dom höjer ryggen och jobbar på väldigt bra.
7. Oftast stegen och hur hästen är i beteendet, och formen och sånt.
8. Hmm.. jadu.. motivera lite mer?
för vet inte hur jag ska svara har två olika sätt att svara på denna frågan =).
9. hmm.. för det första väntar jag tills jag ska gå över till storhäst.. och hästen ska ligga på ca 70-90 tusen, jag vill inte ha en allt för dyr häst, för det är roligare att jobba och träna upp den i högre klasser själv. Jag skulle köpt en häst som är ca 160-170 i manke och jag vill helst att den ska vara vit eller brun. Och den ska vara fint muskladd, och ha fin hopp teknik..
10. Dom är inte mina, och priset diskuterar jag inte via Internet =).

Det är ingen fara att du frågar så mycket, det
är bara roligt! =)
/Sofie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Som ni har märkt har jag inte bloggat på ett tag..   För nu är det såhär att jag kommer ha en bloggpaus till juni. För ingen kollar Vilmas och min blogg mer, och ingen kommenterar. Lönt att blogga då, eller inte! Kanske gör ngn uppdatering ...

Hejsaaan!   Nu har jag precis kommit hem från väla och Ikea, och jag fick välja mellan 3 olika sängar som jag ville ha.. och den är beställd så den kommer i veckan! Längtar verkligen tills den kommer, ska bli så skönt med en ny säng!Fick ett par ...

Hejsan!   Förlåt för dålig uppdatering, men jag haft så hilma mycket att göra både förra helgen och denna veckan!Men somsagt, jag fyllde ju år i söndags.. Och jag fick en ny säng! Den är 120 ja ni fattar, sen fick jag mitt efterlängtade linne som...

Hejsan   Jag borde sova nu, för jag har en jobbig dag framför mig imorgon, men den slutar bra!Först blir det att städa mer på mitt rum, sen blir det ner och jobba, sen blir det stallet och senare mot louise och rida där och ha det mysigt, för hon...

Tjenixen!    Idag var det hoppträning, och det gick faktiskt ganska bra!Det går bara bättre och bättre för varje vecka som går, helt underbart!Däremot ska Jonte ta och åka iväg till Perstorp och hoppa en LA med Kicken, och jag ska antagligen följ...

Presentation


tjoooo
Äntligen har vi skaffat en blogg!!! Här på vår blogg kommer vi att skriva om vår vardag i stallet, träning & tävling :D
Hope U Like It ;)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards